Saturday, August 29, 2009

RUMAH KENE PECAH!!!!!!

Adoi.....belum pown raya baru jer poser beberapa hari dah ada rumah yg kene pecah eh...yang sedihnye mende jadi kt sy sendirik huaaaaaaa.pada hari kejadian sy keluar ada temujanji dgn doktor dan selepas tu pegi potong rambut kt bb.jd masa tgh potong rambut blom pown siap mak sy telepown dgn nada yg cukup gelabah...kasi tau rumah da kene pcah masuk,katanya abis satu rumah berselerak adoiiii bila dgr temenung and terdiam suda.......dlm ati terdetik abis la laptop aku huhuhuhuhu...dan mmg betul lesap dah laptop tu errrrrr broadband apa la nasib dia.mcm mana la org tu leh tau mak keje,aku tak der,adik aku keluar.kata adik aku dia keluar jam 4 ptg mak aku sedar kejadian nie jam 5.30 ptg jd penjenayah nie buat keje kejap la jugak yg penting sebbaik masa dia buat keje mak tak balik lg kalau tak huhuhuh tak tau la apa jd kt mak sy kan...hanya tingal 1 jam je lagi nak berbuka....terus bergegas balik rumah ...dgn jalan jem terpaksa la jd org giler yg bawak kereta masa tu, jd smpi kt rumah 10 minit sblm buka poser tak dapat la naik ke rumah nk tgk keadaan,terus bawak mak and adik kt utk berbuka kt luar lepas tu nak buat report polis...lepas selesai berbuka dan report polis balik la rumah..bila bukak je pintu terus masuk bilik,adoiiiii kesian bilik aku...mcm da kene bomm huhuhuhuhu laptop dah sah2 la tak der....masa tgh membelek barang2 yg bertaburan tu sekali terjumpa da broadband huhuhu sebbaik mangkuk ayun tu tak amik skali,speker pown tak ilang huhuhu kurang 1 masalah.....tak lama lepas tu polis pown sampai....bila selesai buat pemeriksaan dan apa yg patut,cap jari tak dpt dikesan huhu sedihnye aku,maknanya tak dpt la nak tangkap org tu.tp tak pe smpai bila dia nk selamat harap korg sama2 la doa mangkuk tu tertangkap eh.erm apa lagi bila polis dah balik,sy pulak la menjalan kan kerja2 mengemas bilik huhuhu tak tido satu malam tu terus sahur lepas sahur baru tido..jadi moral of the story pasti kan rumah korg berkunci sebelum kemana2 sedangkan berkunci pown leh masukkan, lepas tu sentiasa la sensitip dgn keadaan sekitar mana la tau org yg tak di kenali memerhatikan gerak geri kita...dan jgn lupa doakan sy murah rezeki dpt la beli laptop baru k....mati kutu jugak nie laptop tak der.huhuhu

4 comments:

Monkey D Luffy said...

bulan puasa pun nak buat jahat kan

www.killvearn.com said...

takziah beb.. erm aku menci siot org wat menda2 ni.. umah aku da 2 kali kene pecah masuk, nasib takde ape yg berharga ilang.. weh aku update da..

fndrocka said...

dulu laptop aku kena curik..tp modem broadband aku dorg tak curi..dorang cabut dari laptop pasti tinggal jer...kenapakah dorg tak curik modem broadband yaa????

Yaniez said...

sabar la ye.. dugaan tu.. :D